ANGLIE BEZ AGENTURY - začínáme

Po pár měsíční neaktivitě přináším sem, na svůj blog spoustu novinek. Rozhodla jsem se, pohrát si se vzhledem. Zvolila jsem spíše, takový "jednodušší" styl, vymazala jsem zbytečné informace a naopak přidala několik užitečnějších gadgedů. Na tohle jsem absolutně levá, takže mám radost a s mojí několikadenní prací jsem spokojená, ale samozřejmně nejsem zcela u konce. Tenhle článek ale není o tom, jak se loudám s úpravami, ale o tom, abych Vám popsala své čtyřměsíční působení ve Velké Británii, především v hlavním městě - LONDÝN. Tento rok je pro mě tím nejlepším rokem zkušeností. Ráda bych právě tím to, zařadila na svůj blog kategorii "CESTOVÁNÍ" a touto cestou poradila těm, kteří chtějí na vlastní pěst, bez závazků k agentuře, odletět za české hranice na ostrovní stát VB. V tomto článku jsem si pro Vás připravila TOP 5 rad z mých zkušeností, které Vám třeba pomohou před dobrodružstvím.
Takže...
Hlavní, nejdůležitější věc před vycestováním, dle mého pohledu je ODVAHA. Odvaha sbalit si kufry, odvaha spolehnout se sama na sebe (pokud tedy zvolíte cestu solotravelingu), odvaha být odpoutána od těch, které milujeme. A právě tohle je důležíté NUMBER 1, které naprosto naší osobnost posílí a navíc dodá na sebevědomí, a které nás rozhoupe vycestovat!

PENÍZE NEJSOU VŠECHNO!!! je mím NUMBER 2. Už tolikrát jsem přemýšlela nad vycestováním, ale stále mě bránila myšlenka, že nemám dostatečný finanční obnos. Hloupost. V tomhle není rozhodně žádná zábrana, stačí mít našetřeno pár "šušnáků", které vyměníte za libry, koupit letenku...no a když budete šikovní, tak jí taky najdete za pár "kaček". Všechno je jenom o snaze.

NUMBER 3 JAZYK ..."Rodilý mluvčí být nemusíš, ale základy jsou NUTNOSTÍ". Tohle byla moje další obava, jelikož co si pamatuji ze svých hodin angličtiny ve škole, vždycky mi dělalo problém se "vymáčknout". Rozumím snad všemu, a když náhodou neznám nějaké slovíčko, snadno si to z kontextu domyslím, ale mluvení pro mě bylo peklem. Už jsem v hlavě měla představy, jak všude lítam se slovníkem v ruce a jak budu na všechny znít jak koktavá koza. Proto jsem několik dní strávila nad učebnicí gramatiky opakováním a rozhodně si myslím, že jsem neudělala chybu. Však, opakování je matka moudrosti, ne?! Navíc, když dorazíte do VB, čeká Vás spousta obíhaček, kde je nezbytná mluva. Takže opravdu doporučuji, kdo se chystá za prací do Anglie, základní fráze, časy v anglickém jazyce mít v malíku, zvlášť, když budete chtít dobře placenou práci.
Tak jo, přiletím a teď co?! BYDLENÍ! NUMBER 4. Určitě jsou mezi Vámi tací, kteří jedete někam, spontánně, bez toho, aniž by jste věděli, kde složíte hlavu, ale raději je lepší, když jedete s klidnou hlavou, že na Vás čeká měkounká postel ("měkounká" to asi přeháním, jelikož ta moje byla pěkně "pératá" :D). Na internetu najdete několik agentur, co Vám nabízí ubytko, ale co vím od známých z jejich vlastních zkušeností, nikdy to nedopadlo dobře. Agentura si od Vás vyžádá zbytečné poplatky a to bydlení..spíš nic, než moc. Úplně, ale úplně nejlepší je, když v určité zemi, kam se vydáte, (a to nemluvím jen o VB) máte známé. Další cesta ze sta, je FB skupina > Češi a Slováci v Londýně, kde stačí napsat příspěvek a nebo v ní hledat, protože zde ostatní nabízejí shareroomy, sharehousy a tak podobně. Myslím si, že se dá vždycky všechno sehnat. :-)


A poslední NUMBER 5. Počítejte s tím, že Anglie je pro žití oproti nám drahá a čím blíž jste centru, tím je to samozřejmě dražší (Londýn má celkem 9 zon). Bydlení a doprava je nejdražší, takže nebuďte překvapení. Za shareroom jsem platila 330GPB měsíčně a týdně travel card za 48GPB, což prostě sranda není, ale jakmile Vám přijde první výplata z práce, finanční rozdíly přestanete vnímat a naopak se máte lépe jak v Česku. S cenami za potraviny jsem byla převážně spokojená, nejsem zas až tak náročná, a když máte obědy v práci zadarmo, nemusíte tak často doplňovat lednici. BTW: Choďte nakupovat do LIDLU, jelikož je opravdu levný, i v Anglii! :-D Když jsem na na něho natrefila, musela jsem se opravdu smát.
Jsem nesmírně ráda ze tu možnost, nejvíce sama za sebe, že jsem se odhodlala k tomuto kroku, který mě v mém životě posunul dopředu. Můžu říci, že tohle je moje největší zkušenost a rozhodně jí nelituji. V tomto článku, jsem Vám chtěla nastínit důležité věci, na které je nutno myslet hned od úplného začátku. Čerpala jsem jen ze svých vlastních zkušeností a nehraji si na žádnou odbornici :-). Pokud máte na mě nějaké otázky, můžete se na mě obrátit emailem, či zde dole, v komentáři. Budu ráda, když i Vy se se mnou podělíte o vlastní zkušenosti! A také se na Vás obracím s otázkou:
PRACOVAL JSTE NĚKDO V ANGLII?

...můžete se těšit na další článek, ve kterém Vám prozradím, co je nutné, aby jste získali PRÁCI...
Nikol.


5 komentářů

  1. Také jsem v Anglii v Nottinghamu. Už třetím rokem a vyjeli jsme tu za jedním kamarádem, který nám se všeckým pomohl hlavně NIN, účet a to je vlastně to nejdůležitejší co tu potřebujes :D a hlavně práce, ale ta byla opravdu lehká najít :D

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělý, inspirativní a čtivý článek. 🙂 A i když už spoustu informací vím z první ruky, těšim se už na pokračování. ❤️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ..dobré info- člověk ikdyž se nikam nechystá, tak se alespoň něco doví.. člověk se holt učí celej život! ;-)

      Vymazat

Děkuji za Vaše komentáře! ♥